vineri, 7 martie 2014

Trandafirii si cojile de banane

Am gasit pe multe site-uri care valorifica informatiile despre gunoi menajer, tipuri de gunoi si agricultura ecologica referiri la resturile alimentare ale fructelor, de import in special. Banana insa se pare ca e ideala pentru plante cu flori, care necesita un aport special in ce priveste potasiul. Ca atare, si chiar am avut parte de inflorire cu parfum pana tarziu, am pus la trandafiri coji de banana rupte, ingropate in pamant.

La trandafirii plantati direct in sol nu stiu cum s-a descompus coaza ingropata, dar la cei in ghivece - n-am facut bine! Unele dintre coji au mucegait si nu s-au deteriorat asa cum ar fi trebuit, ca atare am de gand sa fac o solutie mai groasa, prin taierea si 'blenduirea' in apa a cojilor, inmuiate putin sau proaspete. Vreau sa obtin o solutie cu bucati mici, care sa poata fi raspandita pe suprafata mai mare si care sa fie bine absorbita si descompusa.


Asa ca e de retinut ca trandafirii infloresc mai mult timp si mai abundent, cu parfum puternic, daca la radacina se face o gropita si atunci cand vine timpul pentru fertilizare, doar se pune coaja de banana bine maruntita si care poate a si stat o perioada la compostat, cu pamant, intr-un colt, intr-un cos de gunoi sau pr si simplu intr-o gramajoara. Asta daca este uneori prea complicat sa o maruntim cu un tocator sau blender.

Se pot usca in cuptor, la temperatura joasa, pana iese apa din ele, apoi se plaseaza in ghivece sau in pamant (sparte sau putin maruntite).

 http://www.wikihow.com/Make-Fertilizer-from-Banana-Peels ,
 http://www.ehow.com/how_4597259_feed-roses-banana-peels.html ,
http://homeguides.sfgate.com/feed-roses-banana-peels-48130.html.

Flori frumoase sa aveti!

2 comentarii:

  1. si la rosii, cica le place. eu imi strang sa plantez rosiile in gropite cu o coaja de banana maruntita pe fund.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ralus, multumesc pentru interes si timpul acordat. Am gasit cateva link-uri, de peste ocean dar si de prin Europa, in care se spunea ca la plantare pe locul definitiv se mai folosesc cateva chestii, o sa incerc sa fac un articol separat cu cumularea informatiilor. unele mi s-au parut tampenii, altele nu. De exemplu lapte praf, bere, sare Epsom. si inca multe altele. chiar de asta ma uitam acum, incerc sa caut un cocktail compatibil, totusi, cu minimul de chimie si logica horticola pe care il am :)

    RăspundețiȘtergere