vineri, 7 martie 2014

Rosii

Anul trecut nu am fost interesanta cu rosiile, le-am pus tarziu, n-au avut lumina suficienta cand trebuia si au facut fructe tarziu. Iar o parte din recolta a fost atacata de o mana pacatoasa si viermisori (viermele fructificatiilor).



Am avut insa recolta de ardei grasi, vinete si ardei iuti, mazare si fasolica. Din cateva fire!

Acum, am proiectat altfel rasadurile, am pus duminica trecuta rosii cherry Idyll de la Agrosel, in rasadnite cumparate de la Carrefour. Dimineata (vineri) am vazut deja ca incepe sa iasa coltul din semintele umflate. Am luat pamant la punga, amestec cu turba. Fara ingrasamant, fara tratarea semintelor cu ajutorul solutiilor si fara sa le tin la rece.

Miercuri am continuat cu rasadnitele si am pus rosii F1 si Marmande, ardei gras, vinete si ardei iute. In sera, in ghivece, m-am ocupat de 2 ghivece cu busuioc, un ghiveci cu leustean si altul cu oregano.

Iar ca sa inchei, am cumparat iasomie (trebuie sa imbinam utilul cu placutul, nu???) si am 6 ghivece mari cu iasomie, luata din Dedeman.

Am citit despre rosii o multime de lucruri, filmulete, texte.... ma decid ce vreau sa fac, cum vreau sa fac si in prima faza o sa pun pentru posteritate link-uri, poze de evolutie si notite. Este bine pentru cazul in care pana la anul uit si nu mai stiu ce vreau sa fac sa fie bine :)

Ce trebuie sa fac obligat (am prestat si anul trecut): printre rosii si pe dinafara serei sau a randurilor pun din nou craite, galbenele si busuioc! Craitele si galbenelele sunt repellenti pentru tot felul de daunatori, busuiocul ofera un gust pronuntat rosiilor.


Spor sa avem la rasaduri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu