luni, 24 martie 2014

Bulbi in ghivece

Pai da, ca ne mai trebuie 5-8 ore pe zi ca sa ajungem sa facem tot ce ne-am propus, nu? ca atare, am pierdut trenul cu bulbii asta toamna, m-am trezit cand deja dadea inghetul ca eu am cutii la etaj, multe si marunte, cu tot felul de lalele si narcise si diverse, cutii care au ramas in aceeasi pozitie de langa usa balconului pana prin februarie. Nu mai stiu cat februarie...

Am vazut pe ici si colo tot felul de aranjamente decorative cu bulbi, in ghivece si in farfuriute speciale ingropate, asa ca mi-a fost usor sa cumpar 10 cosulete pentru bulbi, din Dedeman, cam asa:


De altfel, exceptionale. Stiu ceva asemanator inca de prin 1990, dintr-o revista germana, de la mama ei, unde am invatat ca lalelele nu sunt doar cu galben si rosu :) . Printre altele, am luat si ghivece mari, apoi pamant si m-am executat astfel:
1. farfuriutele (vreo 8) au fost inglobate in gradinita de langa casa, pe diverse pozitii, marcate oarecum in minte. Pamantul a fost bine sapat, amestecat cu nisip, farfuriuta ingropata cam 15-20 cm si ca atere bulbii rasfirati in numar de 6-8-9 pozitionati pe un pat mic de nisip. S-au acoperit si a fost totul ok.
2. o alta parte, inclusiv bulbi noi cu plante superbe, colorate intr-o varietate de nuante, alaturi de alte minuni de lalele, au ajuns in ghivece mari pe langa aleea pietonala de pavaj ecologic. Tot in fata casei.

Eh si acum incepe distractia: udare abundent cam 1 data pe saptamana si de cateva zile au inceput sa iasa la lumina! Sunt intr-o asteptare tensionata, mai ales dupa ce am realizat ca bulbii puteau ramane in pamant bine-mersi, dar eu viteaza - m-am supus sfaturilor profi.

Gresit!

Lasati-le pe pozitie, se vor inmulti o nebunie. Asigurati locul plantarii cu sac de rafie daca nu gasiti astfel de farfuriute ca verzitura de mai sus, pentru ca exista riscul sa se adanceasca putin din an in an. Dar nu scoateti bulbii toamna! Este un efort aiurea, in plus si apoi patiti ca mine si uitati sa le replantati la timpul lor!

Sau si mai bine - ghivece mari, cu gura larga, care vor fi anual in aranjamentul decorativ si inmiresmat dorit. Aici insa trebuie umblat 1 data la 2 ani macar, caci am avut bulbi de lalele ieftine, rosii superbe, care au facut cate 6-9 pui, intr-o padure totala de flori! Si aproape sigur in ghiveci se vor sufoca. Dar oricum, despre asta, vorbim cand le vine randul :)

Spor la trebi!

Un comentariu:

  1. va arat aici ghivece cu gura mare unde pot fi plantate si lasate cu usurinta in gradina tot timpul anului
    Ghivece

    RăspundețiȘtergere