vineri, 7 martie 2014

Fragute de la munte

La o iesire de anul trecut, de prin primavara, am venit cu fragute. Dintr-o margine de padure de munte, pe sub ace de brad si frunze umede, am gasit firele care intindeau fragute frumoase si viguroase pret de cativa metri, asa ca am catadicsit sa iau fire luuungi, cu cate 4-5-6 plantute pe ele; le-am invelit cu frunze si ace de brad printre ele, intr-o mica punguta. Nu le-am pus direct in pamant, (mare greseala!) si le-am purtat prin ghivece in ideea sa treaca peste inghet; cum era normal, nu au rezistat toate varfurile in special cele mai mici si firave au palit - in casa este mult mai cald decat au ele nevoie! Plantele-mama, mai puternice, au rezistat si au apucat sa faca chiar si mici floricele.

Dupa ceva timp au ajuns in gradinita, langa pin si tuia. In timp, pinul nu a rezistat si l-am inlocuit cu un bradut frumos, insa fragutele au prosperat. S-au intins o veselie, printre capsuni, tufele de menta, primule si morcovi, tarhon si patrunjel si ce am mai avut eu, acum formand un covor superb de frunzulite proaspete.

Am udat seara tarziu aproape in fiecare zi de vara, poate pana la refuz, apa rece le inviora si dimineata erau verzi si frumoase. Iar din citirile cunoscatorilor, am gasit ca oricum, in primul an, pana nu se face radacina mai robusta, nu prea dau flori si fructe, similar altor fructe de padure gen mur si zmeur.

Sincer chiar nu conteaza, fragutele se dezvolta frumos si se pare ca frunzele sunt un remediu terapeutic extraordinar: http://www.tribuna.ro/stiri/timp-liber/fragutele-fragaria-vesca-79565.html sau http://farmacie.allshops.ro/produs/444306/Ceai+Fragi+Frunze+-+50+gr.html

Sunt frumoase, vesele si ... le astept la cotitura :)

Azi vreau sa fac poze pentru covorul din gradinita din fata casei, care printre minunile de la munte se protejeaza de soare primulele de anul trecut :)

Spor!


PS    Poza:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu