joi, 10 aprilie 2014

Rosiile ieri - rasaduri crescute si ingrijite de la stadiul de samanta

      Pentru ca am intarziat cu pozele, s-au mai petrecut unele-altele mai mult neprogramat, asa ca ieri am asaltat telefonul cu poze, in sera, cu rosiile Marmande deja plantate (nu au fost repicate; cele repicate in ghivecele mici nu au mers asa de bine), am dat iar binete rosiilor cherry Idyll  care incep pe alocuri sa iasa la suprafata cu varfuri mai mari - a inceput batalia pentru lumina.

      Rosiile plantate pe loc definitiv au groapa suficient de adanca incat sa ajunga in pamant primele frunze, cele mai mici, si sa se faca o gramajoara chiar pana la codita primelor frunze curate (am avut 3 randuri de frunze curate, al 4-lea e pe vine):
marmande








Stiu ca acum se poate admira si pamantul dar si sistemul de picurare care merge pe baza de programator, juma' de ora in fiecare zi cu soare.

De aproape, arata cam asa:

marmande

      Buuun, rosiile Marmande care au ajuns deja pe loc definitiv au crestere oarecum nedeterminata asa ca gandirea noastra si care s-a pastrat de la bun inceput a fost ca locul central sa fie ocupat de ele; rosiile determinate cherry, mai mici de inaltime, urmeaza sa apara pe locurile din stanga si dreapta, alaturi de ardei, gogosari, vinete si ce o mai fi.

      Diferenta foarte mare de crestere am remarcat in timp fata de rosiile repicate o singura data, in ghivece mici de rasaduri - scoase din rasadnita mare si puse separat au stagnat. Ca atare, la anul las rasadnita mare in pace, voi pune insa rosii mai putine (seminte) ca sa aiba timp si lumina asa cum trebuie. Ce am facut special: in rasadnita mare, dupa ce am rarit prin repicare si am smuls tot ce nu crescuse corect, am adaugat pamant cumparat, chiar foarte mult, ingreunand tava dar ca rezultat benefic le-a ajutat mult sa dezvolte radacini. La plantare, toate rosiile din tava au avut frunze frumoase, mari si radacini puternice:



      Despre cojile de oua, alta poveste: am cativa melcisori in sera si citind eu pe net, am gasit ca uscate, pisate si puse imprejurul rasadurilor, cojile de oua vor impiedica avansarea melcilor, deoarece coaja este aspra si ii zgarie, ca atare vor ocolo rosiile. Eu mai am coji, pe rosii poate nu ajung, insa mi-am facut mana pentru salata. Acolo va voi spune cu siguranta daca se vede efectul protector al cojilor pisate!

      Ce am mai facut special: in fiecare groapa de la fiecare rosie am adaugat jumatate dintr-o lingura cu varf de dolomita, saculet mic luat de la Dedeman. Ce sa ma mai complic cu aspirine, coji de banane si oua, frectii...nu am timpul necesar si acest mineral este un adevarat intaritor si ingrasamant pentru plante si copaci. Asa ca, desi pamantul avea incorporat ceva praf, am adaugat pentru linistea mea si ca si experiment un surplus de calciu si magneziu. Sa vedem...

      Ce am constatat ca merge: am avut un musuroi foarte mare, de furnici, pe centru. Am facut o solutie in casa din otet mult, apa si ulei esential de Tea tree si rozmarin. Cateva spreieri intr-o singura zi, fara sa dau pe rosii, din ziua urmatoare parea ca s-au mutat. Voi ajunge acasa si dau verdictul :)
UPDATE: musuroiul chiar s-a mutat! nu mai este in sera

      Totul a fost facut in jumatate de zi sau mai putin, luni. Asa ca rezultatul dupa cateva zile se poate vedea aici. Si abia astept sa continui :)

Spor si gradina frumoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu