miercuri, 23 aprilie 2014

Lavanda si salvie crescute din seminte

      Anul trecut am incercat sa cresc din seminte lavande mici si plantute de salvie.

      Una din primele plantute in gradina a fost o mica tufa de lavanda luata din piata cu doar 10 lei. Acum, dupa un an jumate, a crescut un monstru parfumat si plin de flori pe perioada verii, o minunatie de lavanda pe care mi-o doresc mai des raspandita prin gradina. Asa ca, daca tot eram inarmata  cu ghivece pentru rasaduri dar si cu amestec de pamant local si pamant de flori, am pus "de copt" pe numaratelea, cate 5 seminte la ghiveci mic.

      A iesit aproape tot, insa din neglijenta si din lipsa de timp uneori, peste vara au clacat cateva rasaduri, din ambele parti. Peste iarna au fost lasate afara, protejat in sera, dar fara nimic altceva, ba chiar cateva plante au rezistat si sub zapada. Am pus in pamant, pe loc oarecum definitiv, mai multe plantute care peste iarna au fost acoperite de sticle de plastic (si salvia si lavanda). Si ca sa completez rocariul, am tivit pe langa pietrele de pe margine alternativ - acoperite, la fel, de sticle pe timp de iarna.


      Rezultatul de acum 2 saptamani, edificator zic eu, in ideea ca in total am vreo 10 plantute si anul acesta voi mai face o serie de lavande mici, pentru doritori (rocariul e in plin soare!).

      Si tot in ideea ca am alternat cu salvia, ea crescand evident mai repede si mai des, am un exemplu (in total vreo 15 bucati care din primavara isi mai pierd din frunze pentru a ne aroma salatele de sezon):


 Rabdare multa va doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu