miercuri, 3 februarie 2016

Cherry pentru iarna

     Atunci cand am pregatit sera de iernat, am cules ultimele rosii cherry




   Pentru iarna citisem mai multe lucruri, nimic satisfacator pentru mine (mi se parea ca sunt forme de bulion in starepre-bulion, rosii la sare nu vroiam) asa ca am ales 2 variante nedocumentate, ci doar bazandu-ma pe experienta de pana acum in materie de conservat. Sa ne intelegem, desi am bucataria mare si un spatiu de camara in caminul de la hidrofor chiar foarte ok, in casa tot n-am loc suficient! Asa ca am folosit congelatorul si frigiderul :)
 So...

 varianta 1: Cherry amestecat cu alte rosii fff coapte au fost taiate in jumatate sau in felii mai subtirele, scoasa floarea acolo unde era nevoie si bagat la deshidrator, pentru o perioada de vreo 2 zile (deshidratorul nostru este o marca de 2 lei, Alaska, fara termostat sau timpi de steptare sau maciuci, vorba unei prietene). Cele 5 sau 6 sertare, burdusite, au fost incalzite in reprize de 2 ore, dupa care rosiile erau verificate si desprinse de grilaj - mare atentie, daca sunt chestii zemoase puse la deshidratat, in procesul de uscare se vor lipi! Dupa dezlipire, rearanjam sertarele (cele de jos se usuca sau se ard mai repede) astfel incat sa incerc sa le am pe toate la acelasi nivel de uscare. Si iar 2 ore - racit - dezlipit. Si tot asa... Si noaptea pauza! Ca doar n-o fi foc!
La final, rosiile erau o mana de uscaturi, cu un vag parfum, dar pe care de frica sa nu se strice, asa frumusele, le-am pus intr-un borcan de vreun kg, am aranjat bine prin zgaltaire, am adaugat ulei si am pus capac. M-am jucat cu borcanul ca si cu maracas-urile, vreo jumatate de ora, pana m-am asigurat ca uleiul le prinsese pe toate, macar intr-o oarecare masura. Apoi - direct la frigider. Si am folosit in mai multe randuri la niscaiva paste, ciorbite si orez cu legume de n-am avut treaba, au lasat gust foarte bun, nealterat.

 varianta 2: Cherry spalate, taiate in doua pe modelul de pe net cu farfuriile (https://www.youtube.com/watch?v=hn7Ip8U9ERc), puse la punguta si bagate direct la congelator :) simplu, eficient in caz de mancarici si ciorbite cu gust de vara in miez de iarna. Si foarte putin timp pierdut. Ce-i drept, in caz de lipsa de spatiu, varianta deshidratarii duce si la posibilitatea de a le rasni si in final nu mai este nevoie decat de putina sare, fara nici o treaba cu uleiul. Dar pentru asta trebuie sa ai un congelator separat, la noi doar frigiderul nu facea fata.

Spor si idei! In rest - se rezolva. :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu