miercuri, 18 iunie 2014

Gargarita (buburuza) - larvele

      Stiu de ceva timp (adica niste ani) ca gargaritele sunt niste ajutoare extraordinare atunci cand vorbim de afide. Au un apetit turbat pentru micii daunatori si de aceea urmaresc de ceva saptamani doar-doar apar si la mine prin gradina ca sa ma duc fuguta cu ele pe trandafiri, pe tufele de Spiraea si pe varfurile de Par Napoca.

      In martie am zarit cateva parca din greseala, acum insa - mai nimic. 

      Bine insa ca exista Goagle :)   caci am descoperit ca toata curtea mea este plina de larve de buburuza. Am bagat de seama ca sunt niste mici larve negre sau unele mai maricele cu puncte portocalii, peste tot! Pe fire de iarba, printre buruieni... Si eu care ziceam ca sunt muste in stadiu larvar, deja le pusesem gand rau, am luat insecticid si steptam soarele sa purced la starpirea lor!

      Deci, de pe Goagle am gasit toate stadiile de dezvoltare intr-o singura imagine:


      Asa ca, ma bucur de nebunia si veselia de larve de altfel niste pradatori feroce, o sa incerc sa le duc exact acolo unde este nevoie de ele, pe plantutele atacate de afide. Apropos, urmariti doar varfurile plantelor, sunt suculente iar afidele reusesc sa le strapunga cu succes.

      Am gasit o descriere mortala, dar foarte exacta: "Larvae are alligator shape" - larvele au forma de aligator.

      Informatii excelente, putine dar la obiect (si larvele devoreaza afide!) sunt aici: http://www.ipm.ucdavis.edu/PMG/NE/coccinella_septempunctata.html .

      Va doresc sa aveti gradini frumoase cu ajutorul gargaritelor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu