luni, 15 aprilie 2013

Am plantat capsuni!

Bineinteles ca zilele astea frumoase si calde au dus la plantare de capsuni (cumparati din Hornbach, 5,6 Ron la ghiveci, 10 bucati). Au stat in casa 1 saptamana, la lumina, udati cam la 2 zile. Apoi, vreo 2 zile doar le-am plimbat pana afara iar inca 2 zile le-am lasat complet la soare, lumina, udat usor cu furtun pe seara (sistem pulverizare) pentru acomodare cu temperaturile. Iar ieri.....

Ieri am ales parceluta de pamant dupa ce am urmarit 2 zile cu soare cum si in ce fel pica lumina, asa ca asigur soare de dimineata de la rasarit pana pe la 1-1 jumate si dupa amiaza, dupa ora 5 pana la apus. Solul cam argilos, dar l-am imbogatit cu pamant de padure si putin-putin nisip. Ce trebuie sa iau in calcul este ca am exact scurgerea de la burlan in dreptul lor si ma pot folosi de un sistem de drenaj care sa trimita si apa de pe acoperis catre plante. Deja schema este in cap, caut materialele sa fac o tesatura de drenuri pentru a directiona apa printre plante, pana spre gard, la lalele, liliac si conifere.


La gard, opus fata de casa, avem tuia intercalat cu flori (lalelel, narcise, zambile, muscari, petunii, lavanda, trandafiri), spre dreapta V inseamna vita de vie, crizanteme, iedera (nu cred ca am desenat-o), am pus si conturul caminului de la fosa iar spre stanga avem hibiscus, primule si zambile, un pin si o Spiraea.
Aleea de contur, pe langa gard si casa am trasat-o orientativ, o s-o fac din dale mici, din beton intercalat printre pietre de rau si fire de gazon. In rest - gazon. Imi doresc sa fie verde proaspat mereu, cu flori si arbusti. Insa am de fcaut o retea pe langa capsuni (punctele negru intens notate cu C, in dreapta, langa hybiscus) si sa duc si spre gard, spre lalele.

Ce am facut bine: nu am ingropat stolonii, sunt la nivelul solului; am imbunatatit pamantul; am lasat spatiu; am udat bine (plus ploaia de azi-noapte).

Ce n-am facut bine: nu am tasat pamantul; nu am facut un drenaj bun.

Ce trebuie sa fac: in weekend - sa pun ingrasamant lichid Bio special pentru capsuni; trebuie sa tai primele frunze; fac canale de drenaj; pulverizez cu insecticidul pe care sunt supermultumita ca l-am facut (vezi articolul AICI).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu