joi, 30 mai 2013

Am scos toti bulbii si i-am depozitat pentru toamna














Am tot citit despre lalele, muscari si zambile, narcise si alte bulboase (culmea, nu irisi sau crini!), asa ca pana la urma am ajuns la concluzia ca e mai sanatos pentru primavara urmatoare sa scot toti bulbii si sa ii pun la pastrare pentru la toamna. Se reingroapa in octombrie/noiembrie si vor face mai multe flori, mai rezistente iar bulbii vor fi triati usor si se inmultesc mai frumos.

So, in aceste conditii, acum 2 saptamani (de-aia nici n-am mai apucat sa scriu multe) am inceput sa scot bulbii, cu una bucata lopatica de gradina, lunga si gradata (nu va ganditi la prostii!)


Ce am constatat - s-au adancit de asta toamna cu inca o jumatate de palma, asa ca e posibila si varianta ca in timp sa nu mai rasara (daca le lasi pe loc tot timpul anului) caci ajung prea greu la lumina. Asta in ideea ca sunt olandeze in majoritate si fac radacini foarte puternice, iar la toamna am gasit o superidee: se pun bulbii pe un strat de folie gaurita/plasa de tantari cu ochiuri mai mari/plasa de ingradit gaini si se evita astfel modificarea pozitiei lor de plantare.


















Au stat grupati pe caprarii aproape 2 zile afara, la caldura dar nu in plin soare (am avut noroc ca nu incepusera ploile) si apoi - in cutii de carton, oarece gaurite, sus la etaj unde este intuneric in baie si destul de caldut. Si asta pana in octombrie :)

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu