joi, 10 iulie 2014

Rosii - carnirea sau taierea varfului de crestere - Marmande

      Am ajuns si in faza de carnire, ca atare a trebuit sa citesc si sa urmaresc cu atentie cam care e starea de sanatate a rosiilor.

      S-ar prezenta asa:

      1.  Soiul Marmande, central, au avut inflorescenta nebuna, ciorchinii 1 si eventual 2 sunt foarte bogati, ciorchinele 1 deja este rosu mai mult de jumatate si chiar sper in cateva zile de caldura la o coacere pentru primele 2 rosii. Am pierdut undeva intermediar un etaj 3 sau 4 si a mai legat un eventual etaj 5. Mai exista un etaj oarecum sanatos si spre legare, etajul 6 dincolo de care am lasat 1-2 frunze si am taiat. Frunza de sub primul ciorchine a dat deja de 2-3 saptamani semne de ingalbenire din cauza cantitatii scazute de Fosfor si potasiu, prinzand o patare specifica, ca urmatoarea:


      Inaltimea medie este de 1,6 m insa am avut surpriza sa gasesc pe ici-colo rosii a caror crestere s-a oprti efectiv, varful fiind de fapt un cumul de ciorchini. S-au oprit singure din crestere pe la 1,2 m sau 1,4 m. Pentru soiul Marmande am avut inclusiv un etaj de 2-3 ciorchini, dispusi radial, cumuland 30-35 de flori. Evident, au cazut multe si a legat si a ramas doar ce a avut forta si conditiile optime la deschiderea si polenizarea florii. Per ansamblu rosiile Marmande de la noi din sera am considerat ca trebuie oprite din crestere si ajutate sa coaca fructele. Acum arata cam asa :


   
Ca un plus de decizie a fost faptul ca au inceput sa apara semne de deficienta de minerale si la frunzele de sub ciorchinii 2 iar pa alocuri, in capatul dinspre spate (probabil acolo pentru ca nu deschidem prea des complet usa ci doar jumatatea de sus, cu plasa) am gasit puncte de mana. Toate frunzele manate au fost indepartate. Aratau cam asa (punctele de mana) pe fata si spatele frunzelor:




Vor urma soiul Alvaro F1 si un soi de Cherry de la Cluj, pentru simplul motiv ca au crescut si s-au comportat diferit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu